Wednesday 27 July 2011

puisi / 20

selera mu dan impian ku.

ianya tebal.lagi mematung,
beratlah fikiran dan bermenung
diari kecil melekat pekat hingga ke besar,
keputusan agak belia
darah masuk dan keluar.
YA EGO!!
aku mahu kau yg aku tidak pernah kenal
bercerita tidak pernah bermuka-muka
kali ini aku tenang.sungguh licin permainan ku.
akan tertimbus lah hari ni seperti yang dulu.
bahkan tidak pula ingin lagi.

kau tahu kau tiada kami setia lagi ingin hidup

sengsara kelibat gantungnya
tidak tumpah seperti pemyamun!
urusannya bukan lah tema ku berbual hari-hari
semaknya yang membiak di belakang dah ku racun
abis puncanya jugak tidak berpihak.
meraunglah kau ataupun aku..
mesti hidup.bukan layu.
kisahnya yang sedikit sudah sukar aku ya.ya..sukar
suluhnya yang juga tidak habis esok
sesekali ia muncul tidak pula aku tahu
bila ianya akan pulang..
dan tidak juga pernah peduli ianya akan apa-apa
jika benar aku bukan pilihan kau
relakan la aku ini yang yatim engkau.
biarlah semalam ku jgn di sebut-sebut
aku bebas sebelum kau dtg.
mencari kau pun tidak,putus dan menjauh.
paling senang jika aku katakan kau "penyamun"
habis berlubang dikerjakan kau
kau sesak tidak pernah hendak mengaku..
daif kau
daif kau
daif kau
ku pohon kau berbicara nanti pada pencipta kita
lantas aku akan jawab kau tidak ada.
jauh lagi wujud.
sabar ada lagi.
kau sibuk.
kau sibuk.
kau sibuk.
aku tidak dan tidak akan pernah berlembut untuk
maaf kan diri ku.
tidak pernah.
demikian lah cerita itu sgt bernyawa dlm cerita-cerita
kita.
aku jika benar aku tidak ada apa-apa
sedih kau tiada pernah aku kira
aku mmg bukan yg kau impikan
dan engkau aku maafkan
biar lah aku tutup rapat.
dari niat engkau untuk berbisik
aku lebih setuju untuk berpaling.
lepaskan lah..
dan damai lah kau nanti.

No comments:

Post a Comment